Пояснювальна записка до проекту рішення Про бюджет Стрюківської сільської ради (повна)
Пояснювальна записка до проекту рішення Про бюджет Стрюківської сільської ради (повна)
Пояснювальна записка до проекту рішення
«Про бюджет Стрюківської сільської ради на 2022 рік»
І. ПІДСУМКИ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ СТРЮКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ЗА 11 МІСЯЦІВ 2021 року
Податково-бюджетна звітність
За результатами роботи за січень-листопад 2021 року забезпечено надходжень загального фонду 12784,4 ти.грн, при планових призначеннях 10497,9тис.грн, або 2286,5тис.грн перевиконання (121,8%). Темп росту до відповідного періоду минулого року складає 142,7% або (+ 3960,3 тис.грн ).
Підприємництво
Розвиток підприємництва є найбільш динамічним сектором економіки, який суттєво впливає на соціально - економічний розвиток громади.
Всього станом на 01.12.2021 року в органах реєстраційної служби на обліку перебуває 47 суб'єктів підприємницької діяльності. Протягом 2021 року зареєстровано 7 субєктів підприємницької діяльності, 5 – припинили діяльність.
Енергоефективність та енергозабезпечення
В громаді проводиться робота по поступовому переведенню об’єктів соціальної сфери на використання енергоефективних технологій, альтернативних джерел енергії та видів палива.
Питання запровадження заходів з енергозбереження та енергоефективності, використання альтернативних видів палива постійно опрацьовується з керівниками бюджетних установ та закладів освіти, медицини.
Транспорт, транспортна інфраструктура
В 2021 році. на міжміських маршрутах,а також перевезеннях в межах району прцює перевізник, а саме : ПП «Авто-Комфорт» (директор Жмурко Д.Л.) на 7 міжміських маршрутах. Кількість маршрутів, схеми руху на протязі звітного періоду не змінювались
Стан автомобільних доріг на деяких ділянках залишається вкрай незадовільним, аварійним, що значно впливає на стан автобусного пасажирського сполучення та руху шкільних автобусів по підвозу учнів до навчальних закладів.
Промисловість
На території громади функціонує пункт приймання молока ( підприємство ТОВ «Миколаївський сирзавод»).
Агропромисловий комплекс
За оперативною звітністю сільгосппідприємствами зібрано ранніх зернових та зернобобових, в тому числі:
- озимої пшениці – 5123 га при врожайності 35,0 ц/га, валовий збір 17930,5тонн;
- озимого ячменю – 741га при врожайності 36,0 ц/га, валовий збір 2667,6тонни;
- озимого ріпаку – 140 га при врожайності 0,9 ц/га, валовий збір 12,6 тонн;
- соняшник – 2080,0га при врожайності 28,0 ц/га, валовий збір 5924,0тонн;
- кукурудза – 20 га при врожайності 48,0 ц/га, валовий збір 96,0 тонн;
- просо – 350 га при врожайності 28,0ц/га, валовий збір 980 тонн;
.
Станом на 01.11.2021 року за оперативними даними посіяно озимого ріпаку 2070 га , озимої пшениці 3745га, озимого ячменю 470га.
МЕХАНІЗАЦІЯ
За 2021 рік за оперативними даними сільгосппідприємствами громади придбано 2 одиниці сільськогосподарської техніки на суму 2700,0тис.грн.
ТВАРИННИЦТВО
В господарствах населення на 01.11.2021 року чисельність поголів’я складає: великої рогатої худоби 976гол; в тому числі корів - 715; свиней - 219голів; овець та кіз - 109 голів, птиці - 5578 голів ; кролі-266 голів; бджолосімї-1314.
Демографічна ситуація
Наявне населення району станом на 01.01.2021 року складає 2800 осіб. Протягом січня-листопада 2021 року народилось 26осіб, померло 50осіб.
Ринок праці
Протягом звітного періоду працевлаштовано 15 безробітних осіб .
Грошові доходи населення та заробітна плата
Середньомісячна заробітна плата за ІІІ квартали 2021 р. згідно даних статистики склала 8701 гривень.
За 11 місяців 2021 року заборгованість із виплати заробітної плати на території громади відсутня.
З метою забезпечення додержання підприємствами, організаціями та установами, суб’єктами підприємницької діяльності громади законодавства про працю, у тому числі вимог чинного законодавства щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, недопущення заборгованості із виплати заробітної плати робочою комісією протягом січня – листопада 2021 року проведено 2 засідання комісії та заслухано керівників підприємств, установ, суб’єктів підприємницької діяльності- фізичних осіб, щодо дотримання державних гарантій з оплати праці.
Соціальне забезпечення населення
Протягом 2021 року спеціалістом з питань соціального захисту населення здійснювалися заходи, спрямовані на соціальну підтримку сімей з дітьми, інвалідів з дитинства, малозабезпечених сімей та інших соціально вразливих верств населення, забезпечення надання встановлених законодавством пільг.
Впродовж вищезазначеного періоду щомісячно більше 600 сімей громади одержували соціальну підтримку з державного бюджету. Заборгованість по виплатам станом на 01.12.2021 року відсутня.
Пільгове перевезення з місцевого бюджету нараховано 30,0 тис.грн., профінансовано 6,6тис.грн( згідно наданих талонів перевізником).
З місцевого бюджету для надання матеріальної допомоги було виділено та виплачено 83 особам -100,0 тис .грн.
Фактично оздоровилась 1 особа- інвалід загального захворювання. Оздоровлення здійснювалось за рахунок державного бюджету.
«Пакунки малятка» - всього отримано заяв - 19, відповідно кошти отримано батьками в грошовому еквіваленті.
Протягом 2021 року проведено 71 обстеження матеріально-побутових умов проживання сімей, які знаходяться на обліку у службі справ дітей.
На сайті громади постійно оприлюднювались матеріали , щодо змін у чинному законодавстві при наданні пільг, субсидій та державних допомог .
Охорона здоров’я
Станом на 01.12.2021 на території громади функціонує Стрюківська амбулаторія загальної практики - сімейної медицини.
Станом на 01.12.2021 року виконано:
- лікарські відвідування всього склали - 7556 ,
- зареєстровано захворювань населення громади - 3328;
- закуплено медикаментів на загальну суму – 56,0 тис. грн.,
Здійснено придбання:
- придбання дизельного генератору -30,0тис.грн;
- придбання запчастин до машини-15,0тис.грн;
- придбання бензину -60,0тис.грн;
- придбання канцтоварів-2,0тис.грн.
- придбання електропроводу, електролампи,колісники-1,9тис.грн.
За січень – листопад 2021 року проведено такі ремонтні роботи:
- виготовлено проектно-кошторисну документацію на ремонт приміщення амбулаторії;
Освіта
Для задоволення освітніх потреб населення у громаді 2020/2021 навчальному році функціонувало 3 заклади загальної середньої освіти та 1 дошкільний навчально – виховний заклад.
З 01.09.2021 року проведено оптимізацію і утворено Стрюківський опорний заклад загальної освіти та 2 філії (Шабельницька та Петрівська).
Контингент дітей громади віком від 6-18 років становить 348 чоловік.
Управлінням освіти, культури, молоді та спорту постійно ведеться робота по збереженню та удосконаленню мережі громади, по дотриманню вимог Закону України “Про дошкільну освіту”.
Навчально–виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах громади здійснюють 31 педагогічний працівник, з них 30 мають вищу освіту , бакалавр –1, В ЗНЗ працює 9 пенсіонерів, що складає 29 %.
В дошкільному закладі всього працює 5 педагог, з них 3 чол. з вищою освітою, 2чол.молодший спеціаліст,
У закладах загальної середньої освіти громади навчаються 2 дітей з особливими потребами. У 2020/2021 навчальному році в громаді на базі Стрюківського опорного закладу діє інклюзивна освіта.
В 2021 році в закладах освіти громади проведено:
- косметичні ремонти класних кімнат, харчоблоків та підсобних приміщень;
Управління освіти, культури, молоді та спорту проводиться робота по забезпеченню впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної освіти «Нова українська школа» проведено державні закупівлі засобів навчання та обладнання для учнів перших класів, станом на 01.12.2021 року закуплено:
- дидактичний матеріал на суму 39270 грн ( в т.ч. кошти місцевого бюджету -26724 грн),
-шкільні меблі на суму 63550 грн ( в т.ч. кошти місцевого бюджету 36239,00грн),
- мультимедійне обладнання 85830 грн ( в т.ч. кошти місцевого бюджету 27668 грн),
За рахунок коштів залишку освітньої субвенції в опорний заклад придбано 3 ноутбуки для забезпечення дистанційного навчання на загальну суму 45164 грн.
Станом на 01.12.2021 р. в закладах освіти проходить опалювальний сезон в штатному режимі. Забезпечено твердим та альтернативним паливом всі заклади освіти.
Підвіз до закладів освіти громади здійснюють 3 шкільних автобуса, всі автобуси пройшли поточний ремонт.
Для закладів загальної середньої освіти вартість гарячого харчування за рахунок коштів місцевого бюджету на одного учня в розмірі 20 грн. на день для учнів пільгових категорій та для учнів 1- 4 класів. Також безоплатним харчування забезпечуються діти не пільгової категорії, яких підвозять до опорного закладу з інших населених пунктів.
Харчоблоки забезпечені проточною холодною та гарячою водою, каналізацією.
Для забезпечення безперебійного харчування в закладах освіти були заключні договора з підприємцями місцевої громади.
В поточному році всі заклади освіти забезпечені доступом до мережі Інернет за рахунок коштів місцевого бюджету.
Молодіжна політика та спорт в громаді направлена на забезпечення духовного, культурного та фізичного розвитку сімей, дітей, та молоді. За 2021 рік проведено ряд заходів, конкурсів, змагань , а також проведено спортивно – масові заходи до свят та визначних дат, зокрема:
- Спортивні заходи До Дня Молоді:
- Спортивні заходи До Дня Незалежності:
- Спортивні заходи До Дня фізичної культури і спорту:
Культура
В закладах культури протягом 2021 року забезпечено обов'язкове проведення культурно – мистецьких та просвітницьких заходів щодо відзначення державних свят, історичних свят, знаменних та пам'ятних дат історії та сучасності України та заходів, затверджених «Програмою розвитку культури»
Мережу закладів культури протягом звітного періоду збережено. Заклади, що знаходяться в аварійному стані – відсутні.
Показники діяльності бібліотечних закладів громади
Бібліотеки працювали над виконанням планових показників роботи та реалізацією завдання «Програми…» - проведення заходів та відзначення визначних дат історії України, відзначення державних та релігійних свят.
Здійснено придбання:
-виставковий центр-1480грн;
- фарба-480грн.
Показники діяльності клубних закладів району.
Протягом звітного періоду заклади культури працювали над реалізацією державної політики у сфері культури, надання послуг організації культурного дозвілля населенню тощо. Клубними закладами спільно з бібліотечними проведено культурно-мистецькі і просвітницькі заходи щодо відзначення знаменних та пам’ятних дат з історії, сучасності України, ювілеїв видатних історичних, громадських, культурних діячів України:Різдвяні заходи, День вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення памяті Героїв Небесної Сотні, Концерт до Дня Конституції України, Дня пам’яті та примирення, Дня народження Т. Г. Шевченка (літературно-мистецьке свято), Відзначення річниці визволення с.Стрюкове від німецько-фашистських загарбників, Дня Соборності України, Дня української писемності та мови; Заходи присвячені 35-м роковинам Чорнобильської трагедії; Великодні заходи;Урочистості по відзначенню Дня Державного Прапора та Дня Незалежності України; День сільського господарства; День Молоді, День знань, Заходи до Всеукраїнського дня бібліотек, День вчителя, Дня людей похилого віку та багато інших заходів, відповідно до планів роботи відділу культури.
В мережі Інтернет – сторінці Фейсбук та на офіційному веб-сайті громади постійно висвітлюється діяльність відділу культури та проведення вищевказаних культурно-мистецьких заходів.
Здійснено придбання:
-банер на сцену;
-стенди, таблички;
-подарунки, грамоти-до Дня Захисту дітей;
- повітряні кульки-500шт;
-прапори маленькі-100шт;
- тканина на прапор;
- насос для надування кульок;
- папір офісний;
- ноутбук;
- кольоровий принтер;
- ламінатор.
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348, проводиться певна робота із забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, вживаються заходи стосовно докорінного її поліпшення, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються в заявах.
Протягом 9 місяців 2021 року до сільської ради надійшло 253 звернення, в ході яких звернулось 739 громадян, що у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року на 154 звернень більше.
В приміщенні Стрюківської сільської ради на стенді розміщено графіки особистого прийому громадян керівництвом Березівської районної державної адміністрації та посадовими особами Стрюківської сільської ради на 2021 рік. Особистий прийом ведеться в прийомні дні відповідно до графіка, який затверджено рішенням виконкому сільської ради від 10.02.2021 року № 3.
У зверненнях громадян, що надійшли протягом 9 місяців 2021 року було порушено 253 питання, що на 154 більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року. В основному були порушені питання аграрної політики, земельних та майнових відносин ( 199 ), що складає 79 % від загальної кількості питань та соціального захисту (30) – 12 %.
Протягом 9 місяців 2021 року до сільської ради надійшло 6 звернень щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку .
Із загальної кількості звернень 87 заяв надійшло від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, що складає 35 % від загальної кількості громадян, що звернулися та безробітних (75) – 30 %. Вирішено позитивно – 149 звернень, відмовлено у задоволенні – 39 звернень, по 65 зверненням надано роз’яснення та необхідна інформація, з яких 38 звернень знаходяться на стадії розгляду.
Протягом 9 місяців 2021 року надійшло колективних – 17, у них підписів - 512 та повторних – 19 звернень. Всі заяви розглянуті вчасно, без порушення термінів з наданням письмових відповідей заявнику.
На Урядову гарячу лінію протягом 9 місяців 2021 року до сільської ради надійшло 11 звернень громадян, які були зареєстровані та уважно розглянуті керівництвом.
Щоквартально на засіданнях виконкому розглядаються підсумки роботи із зверненнями громадян та проводиться детальний аналіз недоліків та причин, що їх породжують та затверджуються заходи по їх усуненню.
II. ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ПРІОРІТЕТНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ СТРЮКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ НА 2022 РІК
Актуальними завданнями у 2022році є:
Розвиток транспортної інфраструктури:
будівництво та реконструкція автомобільних шляхів.
Конкурентоспроможні агровиробництво і агропереробка:
перехід від переважно сировинного сільськогосподарського виробництва для створення готових продуктів з високою доданою вартістю (переробка);
розширення використання інновацій в аграрному секторі.
Залучення інвестицій та розвиток бізнесу:
збільшення обсягів залучених інвестицій;
розвиток малого та середнього бізнесу;
збільшення експорту.
Гуманітарна сфера:
створення на території громади ефективної системи надання медичної допомоги;
підвищення якості освіти та розвиток інновацій.
Природокористування та безпека життєдіяльності людини:
підвищення рівня безпеки на території громади;
охорона довкілля та збереження природного потенціалу громади;
підвищення енергоефективності та використання відновлювальних джерел енергії.
1.1. Податково-бюджетна діяльність
Основною метою податково-бюджетної діяльності Стрюківської сільської ради на 2022 рік є запровадження дієвого механізму управління бюджетним процесом як складової частини системи управління державними фінансами.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
підвищення фінансової спроможності місцевого бюджету в умовах впровадження бюджетної децентралізації;
створення умов для зменшення диспропорцій у рівні соціально-економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць;
потреба у поліпшенні результатів господарювання у зв’язку з переорієнтацією ринків збуту продукції реального сектору економіки;
проведення раціональної та ефективної податково-бюджетної політики, дотримання фінансової дисципліни.
Ключові кроки на 2022 рік:
-сприяння стійкому економічному та соціальному розвитку сільської ради;
-забезпечення збільшення надходжень до місцевого бюджеу ;
-підвищення мотивації до нарощування дохідної бази місцевого бюджету;
-підвищення ефективності використання бюджетних коштів;
-нарощування доходів державного та місцевих бюджетів відповідно до темпів зростання макроекономічних показників району ;
-мінімізація ризиків ухилення від сплати податків, недопущення зростання недоїмки до місцевих бюджетів, встановлення об’єктивних критеріїв при наданні податкових пільг органами місцевого самоврядування в умовах розширення прав щодо самостійного прийняття ними рішень;
недопущення виникнення кредиторської та дебіторської заборгованості у бюджетній сфері.
Очікувані результати:
забезпечення виконання планових показників надходжень до місцевого бюджету Стрюківської сільської ради у повному обсязі, зростання темпу росту до відповідного періоду минулого року;
цільове використання бюджетних коштів, забезпечення першочергового фінансування захищених статей видатків бюджету.
Розділ 2. РОЗВИТОК РЕАЛЬНОГО СЕКТОРУ ЕКОНОМІКИ
2.1. Промисловість
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
забезпечення стабільного розвитку усіх видів промислової діяльності;
модернізація та технологічне оновлення виробництва на основі впровадження сучасних енерго- та ресурсозберігаючих технологій;
створення готових продуктів з високою часткою доданої вартості зі створенням нових робочих місць;
підвищення якості та конкурентоспроможності продукції, освоєння нових інноваційних видів високотехнологічної продукції;
диверсифікація ринків збуту.
Ключові кроки на 2022 рік:
модернізація виробництва на основі впровадження новітніх техніки та технологій за рахунок посилення інноваційної складової розвитку галузей промисловості;
залучення інвестицій з метою збільшення обсягів виробництва продукції;
підвищення конкурентоспроможності продукції шляхом зниження витрат на її виробництво, впровадження ресурсо - та енергозберігаючих технологій; приведення стандартів якості та технічних умов у відповідність до вимог і положень ЄС;
впровадження заходів із приведення якості продуктів харчування у відповідність до вимог міжнародних стандартів;
сприяння підприємствам промисловості у вирішенні проблемних питань, організації виробництва продукції з новим рівнем якості і властивостей на основі використання новітніх технологій та забезпечення позитивної динаміки виробництва продукції;
сприяння популяризації торгових брендів і продукції місцевих товаровиробників та підвищення її якості шляхом проведення виставково-ярмаркової діяльності.
Очікувані результати:
приріст промислового виробництва очікується на рівні 3,0 %;
В промисловості зберігатимуться позитивні тенденції в частині введення в експлуатацію нових виробничих потужностей, проведення модернізації та реконструкції технологічних процесів.
В перспективі:
У 2022-2023 роках – передбачається будівництво сонячної електростанції в с.Стрюкове.
2.2. Агропромисловий комплекс
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
-раціональне використання природних ресурсів, особливо земель сільськогосподарського призначення, удосконалення структури посівних площ та впровадження у виробництво елементів науково обґрунтованої системи землеробства передової техніки та технологій вирощування сільськогосподарських культур;
-створення нових робочих місць, підвищення рівня життя сільського населення.
- проведення робіт з інвентарізації земель сільськогосподарського призначення з метою встановлення місця розташування обєктів землеустрою, їх меж, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру.
Ключові кроки на 2022 рік:
поліпшення ресурсного забезпечення сільськогосподарського виробництва, поповнення парку зернозбиральної техніки;
застосування новітніх технологій вирощування сільськогосподарських культур та впровадження високопродуктивних сортів рослин;
сприяння організації та розвитку великотоварних сільськогосподарських підприємств;
2.3. Будівництво та житлова політика
Основна діяльність будівельної галузі та житлової політики Стрюківської сільської ради ради на 2022 рік спрямована на підвищення ефективності розвитку території сіл, які входять до складу громади та покращення планування у сфері територіального розвитку згідно з державними та регіональними пріоритетами.
Ключові кроки на 2022 рік:
-забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території Стрюківської сільської ради ;
-проведення аналізу стану містобудування на території Стрюківської сільської ради, організація розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації відповідно до компетенції;
-координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів , поліпшення їх архітектурного вигляду;
-забезпечення додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил, затвердженої містобудівної документації, здійснення контролю за їх реалізацією.
Очікувані результати:
-забезпечення у проекті «Схема планування території Стрюківської сільської ради»;
-збільшення питомої ваги адміністративно-територіальних одиниць, які забезпечені містобудівною документацією для проведення комплексної забудови території до 50 % населених пунктів.
2.4. Дорожньо-транспортне господарство
Транспортно-дорожній комплекс (ТДК) є важливою складовою у структурі економіки України. ТДК району – це територіальне поєднання взаємопов’язаних видів транспорту, які, взаємодіючи, найповніше задовольняють потреби суспільного господарства і населення в перевезеннях вантажів і пасажирів.
Головними завданнями на 2022 рік для розвитку дорожньо-транспортного господарства Стрюківської сільської ради є створення відповідного середовища та необхідних передумов підвищення рівня інвестиційної привабливості району і досягнення суттєвого збільшення вкладання інвестицій в економіку району, в тому числі іноземних. Це приведе до збільшення інвестиційної привабливості сільської ради та відновлення фінансування розвитку всіх видів транспорту за рахунок як внутрішніх коштів, так і зовнішніх джерел. А також збереження від руйнування та забезпечення належного експлуатаційного стану ділянок територіальних, обласних і районних доріг загального користування, доріг та вулиць комунальної власності в населених пунктах, що входять до складу сільської ради.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
забезпечення розвитку мережі автомобільних доріг, підвищення безпеки руху, швидкості та економічності перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, поліпшення експлуатаційного стану доріг, реконструкція і капітальний ремонт автодоріг державного та місцевого значення з доведенням їх параметрів до нормативних вимог.
Ключові кроки на 2022 рік:
-провести капітальний ремонт автомобільних доріг місцевого значення, які у першу чергу потребують ремонту: ( ділянка с. Стрюкове – с. Шабельники – протяжність 15, км.).
Очікувані результати:
поліпшення транспортно-експлуатаційного стану вулиць та доріг та приведення їх у відповідність з вимогами нормативних документів;
поліпшення умов транспортного (в т. ч. автобусного) сполучення в населених пунктах Стрюківської сільської ради;
підвищення ефективності використання бюджетних коштів за рахунок направлення коштів місцевих бюджетів на ремонт доріг загального користування;
залучення не бюджетних джерел фінансування – коштів інвесторів для виконання робіт з ремонту вулиць та доріг комунальної власності, доріг загального користування;
зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, особливо з тяжкими наслідками;
зниження транспортних витрат у вартості товарів та послуг;
створення додаткових робочих місць в сфері надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів;
забезпечення об’єктів транспортної інфраструктури умовами доступності для усіх категорій населення.
Розділ 3. МЕХАНІЗМИ РЕГУЛЮВАННЯ
3.1. Управління об’єктами комунальної власності
Управління об’єктами комунальної власності здійснюються відповідно до вимог чинного закондовавства.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
-здійснення обліку майна комунальної власності;
-здійснення контролю за своєчасною сплатою орендної плати орендодавцями об’єктів комунальної власності;
-розроблення та затвердження переліків показників ефективності роботи керівників, використання майна та коштів підприємств, установ і організацій;
-підвищення ефективності управління об’єктами комунальної власності.
Ключові кроки на 2022 рік:
-підвищення рівня наповнення доходної частини бюджету Стрюківської сільської ради від використання об’єктів спільної власності сіл, що входять до Стрюківської сільської ради;
ефективне використання та збереження майна комунальної власності;
-погодження кошторисів, планів асигнувань підприємств, установ і організацій та проведення моніторингу їх фінансової діяльності;
-здійснення методичного керівництва з питань діяльності підприємств, установ і організацій;
-контроль за збереженням та ефективністю використання майна, переданого в управління підприємствам, установам та організаціям.
Очікувані результати:
сприяння ефективному плануванню діяльності підприємств, підвищенню їх рентабельності господарської діяльності;
створення сприятливих умов для розташування на території сільської ради нових підприємств та інших об’єктів;
3.2. Регуляторна політика та розвиток підприємництва
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
вдосконалення правового врегулювання господарських та адміністративних відносин між регуляторними органами та суб’єктами господарювання;
недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів;
створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва, у тому числі через розроблення нової Програми розвитку малого та середнього підприємництва у Стрюківській сільській раді на короткостроковий період.
Ключові кроки на 2022 рік:
здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів та розроблення проектів регуляторних актів (відповідно до відповідного плану діяльності Стрюківської сільської громади на 2022рік;
оприлюднення проектів регуляторних актів для отримання зауважень і пропозицій від зацікавлених, проведення їх обговорення під час круглих столів із залученням громадськості;
забезпечення прозорості дій органів влади під час здійснення ними регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
Очікувані результати:
-залучення до підприємницької діяльності жителів громади;
-зростання кількості фізичних осіб-підприємців;
-забезпечення підтримки розвитку малого та середнього підприємництва в сільській раді, у пріоритетних галузях та у галузях, що активно розвиваються.
3.3. Надання адміністративних послуг
Надання адміністратитвних послуг здійснюються відповідно до чинного закоднодавства України. Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 р. № 333-р затверджено Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання;
організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
-забезпечення надання соціальних, публічних та інших послуг через центри надання адміністративних послуг.
Ключові кроки на 2022 рік:
забезпечення належних умов для ефективного і в повному обсязі використання громадянами України можливостей і переваг безвізового режиму шляхом придбання та встановлення у центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП) спеціалізованого технічного обладнання з видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон, що містить безконтактний електронний носій;
дотримання порядку та строків надання адміністративних послуг;
визначення переліку адміністративних, соціальних та інших публічних послуг, які можуть бути переведені в електронну форму, проведення реінжинірингу порядків надання адміністративних, соціальних та інших публічних послуг в електронну форму з метою їх спрощення та оптимізації, забезпечення інтеграції зазначених послуг до Єдиного державного порталу адміністративних послуг.
Очікувані результати:
збільшення кількості наданих адміністративних послуг через ЦНАП;
доведення ступеня впровадження електронних сервісів у ЦНАП до 30 %.
Розділ 4. ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
супровід і підтримка в реалізації інвестиційних проектів, спрямованих на розбудову інженерно-транспортної структури, агропромислового комплексу, енергоефективності та впровадження сучасних технологій;
надання допомоги місцевим підприємствам в пошуку нових ринків збуту;
Очікувані результати:
розширення ринків збуту продукції місцевих товаровиробників.
Розділ 5. ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ
Україна, яка споживає у загальному балансі більше 60-70 % імпортних енергоресурсів, є однією з енергозалежних країн Європи. І цьому сприяє не тільки їх відсутність, а й неефективне використання, що загрожує національним інтересам та національній безпеці країни. Тому вирішення питань енергозбереження та енергоефективності в регіонах є одним з першочергових завдань в умовах енергетичної кризи в країні.
Основними заходами на 2022 рік з енергоефективності та енергозбереження є забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів у бюджетній сфері, сфері надання комунальних послуг, скорочення бюджетних витрат на використання енергоресурсів, підвищення культури енергоспоживання.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
скорочення витрат на використання енергоресурсів;
стимулювання виробництва енергії з відновлювальних джерел;
впровадження енергозберігаючих заходів та енергоефективного обладнання;
відшкодування частини кредитних коштів фізичними особами на впровадження заходів з енергозбереження, реконструкції та модернізації будинків та житлових приміщень;
розробка механізмів комплексного використання паливно-енергетичних ресурсів.
Ключові кроки на 2022 рік:
споживання місцевих видів палива (відходи деревини, солома, пілети та інше);
проведення робіт з модернізації та реконструкції котелень, проведення енергомоніторингу комунальних установ;
нарощування обсягів виробництва та споживання енергії, виробленої з альтернативних джерел;
проведення інформаційно-просвітницьких кампаній з популяризації заходів з енергозбереження;
стимулювання населення до економії споживаних ресурсів за рахунок плати за фактичним споживанням:
Очікувані результати:
створення умов для залучення інвестицій для здійснення енергозберігаючих та енергоефективних проектів/заходів;
впровадження технічних та організаційних заходів щодо зниження витрат бюджету на енергоносії;
впровадження системи стимулювання ощадного використання енергоресурсів на всіх рівнях;
Розділ 6. СОЦІАЛЬНА СФЕРА
6.1. Зайнятість населення та ринок праці
Основне завдання місцевої політики на 2022 рік для розвитку сфери зайнятості – це сприяти працевлаштуванню та раціональній суспільно-корисній зайнятості працездатного населення і запобігання масовому безробіттю шляхом здійснення активної політики на ринку праці та подання соціальної та матеріальної підтримки громадянам, що потребують соціального захисту.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
-розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць;
-підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення;
-підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції;
-сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці;
-сприяння зайнятості громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції та демобілізованих військовослужбовців учасників антитерористичної операції;
-організація інформаційно-роз’яснювальної роботи з внутрішньо переміщеними особами та демобілізованими військовослужбовцями, які брали участь в АТО з метою з
соціальної адаптації, психологічної підтримки та якнайшвидшого повернення до повноцінної трудової зайнятості;
-збільшення фінансування організації громадських робіт за рахунок коштів місцевих бюджетів .
Ключові кроки на 2022 рік:
забезпечення надання шукачам роботи своєчасних та якісних послуг, спрямованих на прискорення їх працевлаштування;
консолідація спільних зусиль всіх державних та недержавних структур та організацій як громадських, так і волонтерських, з метою сприяння надання всебічних, повноцінних, якісних та своєчасних послуг внутрішньо переміщеним особам та демобілізованим військовослужбовцям, які брали участь в АТО;
- заохочення роботодавців, які зберігають діючі та створюють нові робочі місця насамперед для громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці;
-утворення в усіх сферах економічної діяльності нових робочих місць;
-залучення до участі у громадських та тимчасових роботах осіб, які шукають роботу.
Очікувані результати:
-збільшення кількості осіб, зайнятих економічною діяльністю;
-за допомогою індивідуальних підходів до вирішення проблем працевлаштування та комплектування робочих місць досягнення зменшення терміну працевлаштування та періоду укомплектування вакансій.
6.2. Грошові доходи населення та заробітна плата
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
Основними пріоритетними напрямками розвитку Стрюківської сільської територіальної громади у 2022 році, як і в минулі роки, буде підвищення середньомісячної заробітної плати в громаді, та недопущення заборгованості із заробітної плати.
6.3. Соціальне забезпечення
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
Основним пріоритетним напрямом буде забезпечення гарантованого рівня та якості життя, соціального захисту малозабезпечених, пільгових верств населення, учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб.
Очікувані результати:
своєчасне надання цільової адресної допомоги малозабезпеченим верствам населення громади та сім’ям, які опинилися у скрутних життєвих обставинах;
своєчасне надання щомісячної грошової допомоги особам, які виховують дітей внаслідок психічного розладу;
своєчасне надання щомісячних стипендій інвалідам війни та учасникам бойових дій Другої світової війни;
своєчасне надання щомісячної допомоги сім’ям загиблих (померлих) військових, які брали участь в бойових діях у Республіці Афганістан та інших країнах;
своєчасне надання одноразової допомоги до Дня Перемоги інвалідам війни та учасникам бойових дій Другої світової війни та жертвам нацистських переслідувань;
своєчасне надання щомісячної матеріальної допомоги інвалідам війни, учасникам бойових дій-інвалідам 1 групи загального захворювання у Республіці Афганістан та бойових дій на території інших країн;
своєчасне надання щомісячної цільової адресної допомоги громадянам, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії 1 групи інвалідності на придбання ліків;
своєчасне надання матеріальної допомоги на оздоровлення в санаторіях Одещини особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 та 2 категорії, ветеранам війни, інвалідам загального захворювання, дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства у супроводі одного з батьків (за необхідності).
Розділ 7. ГУМАНІТАРНА СФЕРА
7.1. Охорона здоров’я
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
реалізація вимог щодо реформування первинної медичної допомоги шляхом впровадження моделі національного медичного страхування;
підвищення доступності спеціалізованої медичної допомоги та її якості для населення громади на усіх рівнях її надання;
Ключові кроки на 2022 рік:
перехід при прийнятті необхідних нормативних документів, на фінансування не за кількістю ліжок, а за об’ємами та якістю наданої медичної допомоги;
забезпечення раціонального використання фінансових ресурсів в галузі охорони здоров’я;
продовження удосконалення діяльності інституту сімейного лікаря на основі зміцнення ролі первинної медичної допомоги;
7.2. Освіта
Основне завдання освіти на 2022 рік спрямоване на формування доступної та якісної системи освіти і виховання, що відповідає вимогам суспільства та динамічно розвивається, її інтеграції в європейський і світовий освітній простір, підвищення компетентності та кваліфікації педагогічних кадрів шляхом реалізації пріоритетних напрямів розвитку освіти в Стрюківській сільській раді.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
ліквідовувати відмінність рівня освіти в сільській місцевості;
охоплення освітніми послугами дітей з особливими освітніми потребами;
оновлення сучасною комп’ютерною технікою класів, а також предметних кабінетів навчальних закладів сільської ради.;
продовження підвозу дітей до закладу освіти та у зворотному напрямку;
Очікувані результати:
підвищення якості освіти;
забезпечення рівним доступом до освіти дітей з особливими освітніми потребами;
покращення матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів закладів загальної середньої освіти ;
100-відсоткове забезпечення підвезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання і додому;
100-відсоткове забезпечення педагогічними кадрами закладів і установ освіти.
7.3. Підтримка сім’ї, дітей та молоді
У 2022 році основні завдання місцевої політики підтримки сім’ї, дітей та молоді орієнтовані на здійснення комплексних заходів щодо формування ціннісної орієнтації
населення на сімейний спосіб життя, відродження національних традицій багатодітності, всебічну підтримку і розвиток сімей з дітьми, протидія асоціальним проявам у функціонуванні сім’ї та в молодіжному середовищі, сприяння соціальному становленню молоді.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
формування громадянської позиції і національно-патріотичне виховання – здійснення заходів, спрямованих на відродження національно-патріотичного виховання, утвердження громадянської свідомості і активної життєвої позиції молоді;
здоровий спосіб життя молоді – здійснення заходів, спрямованих на популяризацію та утвердження здорового і безпечного способу життя та культури здоров’я серед молоді;
розвиток неформальної освіти – здійснення заходів, спрямованих на набуття молодими людьми знань, навичок та інших компетентностей поза системою освіти, зокрема шляхом участі у волонтерській діяльності;
зайнятість молоді – створення умов та здійснення заходів, спрямованих на працевлаштування молоді (забезпечення первинної і вторинної зайнятості та самозайнятості молоді);
розв’язання проблем дитячої безпритульності і бездоглядності; запобігання сирітству, жорстокому поводженню з дітьми, насильству в сім’ї стосовно дітей;
розвиток сімейних форм виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створення реєстру дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб та молоді з їх числа, які потребують забезпечення житлом.
Ключові кроки на 2022 рік:
залучення молоді до заходів, спрямованих на популяризацію та утвердження здорового і безпечного способу життя та культури здоров’я серед молоді;
сприяння розвитку молодіжного будівництва, підвищення професійного рівня працівників служби у справах дітей;
розвиток національного усиновлення: створення позитивного іміджу та престижу усиновителів, батьків-вихователів прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, опікунів та піклувальників;
влаштування дітей, які залишились без піклування батьків, до сімейних форм виховання;
підвищення ефективності діяльності органів опіки та піклування щодо раннього виявлення дітей, які потребують соціального захисту, надання їм своєчасної допомоги;
забезпечення захисту житлових та майнових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Очікувані результати:
забезпечення збільшення частки дітей, підлітків і молоді, що регулярно займаються фізичною культурою та спортом, до рівня не менше ніж 30 % від загальної кількості молоді;
створення одної громадської молодіжної організації, яка буде співпрацювати з органами місцевої влади;
збільшення виявлення та підвищення ефективності надання допомоги дітям, що постраждали від жорстокого поводження, насильства в сім’ї;
зменшення кількості сімей, що опинились у складних життєвих обставинах, а саме сімей, які ухиляються від виконання батьківських обов’язків.
досягнення 90 % влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які посиротіли, до сімейних форм виховання;
створення дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей.
7.4. Культура
У 2022 році основною метою відділу культури, молоді та спорту Стрюківської сільської ради буде підвищення ролі культури в побудові демократичного громадянського суспільства, зміцнення та примноження культурного потенціалу , створення сучасних закладів культури, як центрів культурного життя та вільного простору для громади.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
реалізація заходів розвитку культури в Стрюківській сільській раді на 2022 рік;
модернізація матеріально-технічної бази та інформаційно-технологічної інфраструктури публічних бібліотек, клубних закладів.
Ключові кроки на 2022 рік:
забезпечення повноцінного розвитку і функціонування української мови як державної;
національно-патріотичне виховання молоді шляхом формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості, популяризації національної духовної культурної спадщини;
впровадження сучасних інформаційних та інтерактивних технологій;
створення на базі бібліотек потужних культурно-освітніх центрів та приведення їх до відповідності з потребами громади;
проведення капітального ремонту Стрюківського сільського будинку культури( 2 поверху ),
Очікувані результати:
належне функціонування закладів культури , модернізація та покращення їх матеріально-технічного стану;
оновлення бібліотечних фондів районних бібліотек сучасною українською літературою та кращими зразками світової літератури;
організація мистецьких заходів до державних свят, Дня української мови та писемності, Всесвітнього дня вишиванки, відзначення пам’ятних дат і ювілеїв видатних українців тощо;
прийняття участі у культурно-мистецьких фестивалів.
7.5. Фізична культура і спорт
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
створення спортсменам належних умов для участі у чемпіонатах району, області.;
проведення комплексних фізкультурно-масових і спортивно-оздоровчих заходів серед широких верств населення;
збільшення фінансування галузі з місцевого бюджету та інших джерел.
Ключові кроки на 2022 рік:
залучення більшої кількості мешканців Стрюківської сільської громади до активних занять фізичною культурою та спортом.
7.6. Розвиток громадянського суспільства
Головні зусилля органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у 2022 році будуть спрямовуватися на створення сприятливих умов для розвитку громадянського суспільства в Стрюківській сільській раді та налагодження дієвої взаємодії інститутів громадянського суспільства з органами публічної влади на засадах партнерства,
забезпечення додаткових умов для задоволення суспільних інтересів з використанням різноманітних форм демократії участі, громадської ініціативи та самоорганізації.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
створення належних умов для інституційного розвитку інститутів громадянського суспільства;
забезпечення впровадження ефективних процедур участі громадськості у формуванні та реалізації державної, регіональної та місцевої політики, вирішенні питань місцевого значення;
стимулювання активної співпраці інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади на засадах партнерства щодо актуалізації та вирішення суспільно важливих проблем.
Ключові кроки на 2022 рік:
проведення інформаційної кампанії щодо висвітлення діяльності інститутів громадянського суспільства району, їх внеску в соціально-економічний розвиток громади, а також кращих практик співпраці органів публічної влади та громадських об’єднань на засадах партнерства;
видання матеріалів кращих практик використання різних форм демократії участі, співпраці органів публічної влади та громадських об’єднань;
проведення навчально-методичних семінарів та тренінгів для посадових осіб місцевого самоврядування та представників інститутів громадянського суспільства щодо механізмів та кращих практик участі громадськості у формуванні та реалізації державної, регіональної та місцевої політики, вирішенні питань місцевого значення.
Очікувані результати:
актуалізація проблем розвитку громадянського суспільства селища та визначення оптимальних шляхів їх вирішення;
залучення громадськості до формування та реалізації державної, регіональної та місцевої політики, вирішення питань місцевого значення;
підвищення потенціалу представників інститутів громадянського суспільства, зокрема, формування знань і вмінь щодо новітніх форм і методів співпраці з органами публічної влади;
поширення позитивного досвіду та впровадження новітніх форм і методів співпраці органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства, зокрема, протидії корупції та протидії інформаційної агресії.
Розділ 8. ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ
Забезпечення екологічної безпеки шляхом зниження рівня забруднення навколишнього середовища, охорона, збереження і розвиток природо-заповідного фонду, зменшення обсягів відходів, викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин в водні об’єкти з метою запобігання негативного впливу на навколишнє природне середовище і здоров’я людини є головним пріоритетом у 2022 році.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій» в Стрюківській сільській раді створити матеріальні резерви для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків.
Пріоритетні напрямки на 2022 рік:
--охорона, збереження, відтворення цінних природних комплексів, розвиток природо-заповідного фонду та формування екологічної мережі;
зменшення надходжень шкідливих забруднюючих речовин у довкілля (в атмосферне повітря, ґрунти, поверхневі та підземні води).
Ключові кроки на 2022 рік:
контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог, передбачених дозволами на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
модернізація й удосконалення вулично-дорожньої мережі;
сприяння посиленню надзору (контролю) спеціально уповноваженими на це органами виконавчої влади з метою забезпечення дотримання вимог чинного законодавства України про охорону атмосферного повітря підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
проведення комплексу заходів щодо охорони, збереження і розвитку природо-заповідного фонду та формування екологічної мережі;
фінансування робіт з будівництва і введення в експлуатацію об’єктів поводження з відходами, а також реконструкції та/або облаштування полігонів і звалищ відповідно до екологічних вимог, рекультивації земельних ділянок, на яких розміщуються полігони і звалища, паспортизація полігонів ТПВ;
тренування органів управління територіальної підсистеми щодо виконання завдань з організації готовності до роботи в осінньо-зимовий період;
проведення навчання керівного складу Стрюківської сільської ради та населення з питань цивільного захисту;
розроблення і затвердження переліку підприємств, що продовжують свою діяльність в особливий період.
Очікувані результати:
зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на 2 %;
збільшення надходження екологічного податку;
зменшення забруднення підземних водоносних горизонтів;
ліквідація несанкціонованих звалищ сміття.
ІII. Інформація про хід виконання доходів за 11 місяців 2021 року
Доходна частина бюджету Стрюківської сільської ради по загальному фонду (без трансфертів) станом на 01.12.2021 року виконана на 121,8%, при планових призначеннях 10497,9 тис.грн., надходження складають 12784,4 тис.грн., або 2286,5 тис.грн. більше. Темп росту до відповідного періоду складає 142,7% (+3960,3тис.грн) в т.ч,: збільшення за рахунок надходження порівняно з відповідним періодом минулого року ПДФО (+1159,7тис.грн), плата за землю (+1366,7тис.грн).
Джерелами надходжень бюджету Стрюківської сільської ради є:
Податок та збір на доходи фізичних осіб- при плані 2921,0тис.грн, фактичні надходження складають 3506,7тис.грн, (+585,7 тис.грн), або 120,1%. Питома вага податку в загальному фонді складає 27,4%.Темп росту складає 149,4%.
Плата за землю- один із основних бюджетоутворюючих податків. Сума надходжень за 11місяців складає 5053,6 тис.грн, при планових призначеннях 5117,0 тис.грн., відсоток виконання становить – 98,8%, (-63,4тис.грн недовиконання планових призначень),в тому числі:
Земельний податок з юридичних осіб виконання становить 150,0% (+27,5тис.грн),
Орендна плата з юридичних осіб – 81,6% (-533,2тис.грн),
Земельний податок з фізичних осіб – 116,3% (+266,6тис.грн),
Орендна плата з фізичних осіб – 133,3% (+175,7тис.грн).
При цьому темп росту до відповідного періоду минулого року становить 137,1%,(+1366,7тис.грн).
Основна причина невиконання планових призначень- несплата за оренду земельних ділянок ТОВ « Пальміра Грейн»(-643,4тис.грн). Але при цьому слід зазначити, що ТОВ «Пальміра Грейн» сплачено кошти за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках, внаслідок їх самовільного зайняття в сумі 616,2 тис.грн.
Єдиний податок виконано на 147,4%. При планових призначеннях 1391,0 тис.грн, виконання становить – 2050,6 тис.грн, або 659,6 тис.грн, перевиконання в тому числі:
Єдиний податок з юридичних осіб – фактичні надходження складають 5,4тис.грн.
Єдиний податок з фізичних осіб – 106,4%(+25,9тис.грн).
Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників – 164,9% (+634,3 тис.грн). Темп росту по єдиному податку становить 117,1%,(+298,8тис.грн).
Акцизний податок з виробленого та ввезеного пального – при плані 998,8 тис.грн надійшло 1072,4 тис.грн, або 107,4%,(+73,6тис.грн).Темп росту становить 113,1%,(+124,4тис.грн).
Акцизний податок з роздрібної торгівлі – виконано на 128,2%. При планових призначеннях 29,0 тис.грн., виконання становить 37,2 тис.грн. Темп росту становить 132,9%, або 9,2тис.грн.
Надходження від орендної плати майна – виконано на 105,3%. При плані 34,5 тис.грн, виконання складає 36,3 тис.грн.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – фактичні надходження складають 4,2тис.грн.
Державне мито – фактичне виконання становить 4,9тис.грн.
Адміністративні штрафи та інші санкції та Рентна плата за користування надрами – надходження складають 0,4тис.грн.
Інші надходження – фактичні надходження складають 399,6 тис.грн., -повернення невикористаного фінансування минулого року.
Кошти за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках- 616,2тис.грн.
Екологічний податок – фактичні надходження складають 3,2тис.грн.
Найбільшими бюджетоутворюючими платниками податків Стрюківської сільської ради є: ТОВ «Пальміра Грейн»-2402,1тис.грн;
ТОВ «Людмила»-764,4тис.грн;
Ф/Г «Світанок-2008»-880,6тис.грн;
Ф/Г» Теодор 2005»-312,3тис.грн;
ТОВ «Агроком»- 2066,9тис.грн.
IV. Прогноз доходів бюджету Стрюківської сільської ради на 2022 рік
Дохідна частина прогнозу бюджету Стрюківської сільської територіальної громади на 2022 рік розроблена на основі норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів.
При прогнозуванні дохідної частини бюджету на 2022 рік було враховано:
- статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, очікувані макропоказники на 2021 рік та прогнозні на 2022 рік;
- фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2020 року, та 11 місяців 2021 року.
Прогноз доходів бюджету Стрюківської сільської територіальної громади на 2022 рік (без трансфертів) обраховано в сумі 14800,4 тис.грн., у тому числі сума доходів:
- загального фонду – 14237,6 тис.грн.;
- спеціального фонду – 562,8 тис.грн.
Основним джерелом надходжень бюджету Стрюківської сільської територіальної громади загального фонду є:
Плата за землю, що становить 49,7% від прогнозного показника на 2022рік.
Прогнозні розрахункові показники по платі за землю складають 7075,0 тис.грн., в т.ч.:
- Земельний податок з юридичних осіб – 85,0 тис.грн.,або 102,4% до очікуваних показників 2021 року;
- Орендна плата з юридичних осіб – 3810,0 тис.грн., або 149,6% до очікуваних показників 2021 року;
- Земельний податок з фізичних осіб – 2663,0 тис.грн., або 136,5% до очікуваних показників 2021 року;
- Орендна плата з фізичних осіб - 517,0 тис.грн.
Розрахунок прогнозу податку розрахований із урахуванням бази платників податків та збільшення ставки земельного податку з фізичних осіб у 2022 році - 1% НМГО за 1 га ріллі, (рішення сесії № 113 від 15 червня 2021 року) Також в 2022 році будуть виставлені на торги земельні ділянки площею 342,86га ріллі. Очікувана сума надходжень в результаті проведених аукціонів складає 1 062,9 тис.грн.
Податок на доходи з фізичних осіб – 27,1% питомої ваги від прогнозного показника.
Прогнозні розрахункові показники по ПДФО складають 3853,0 тис.грн., темп росту до очікуваних показників 2021 року складає 101,2%. Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2022 рік розрахований із урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня середньої заробітної плати, а також бази та діючих ставок оподаткування доходів фізичних осіб.
Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:
- застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 5%);
- підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
- зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги;
- легалізація виплати заробітної плати та інше.
Розрахунок прогнозного показника по акцизному податку з виробленого та ввезеного пального здійснено на підставі Бюджетного Кодексу та Постанови Кабінету Міністрів України і складає 1130,0 тис.грн., або 101,0% до очікуваних надходжень 2021 року.
Розрахункові показники по акцизному податку з роздрібної торгівлі здійснено на підставі наявної бази платників податків, фактичного надходження за 11 місяців 2021 року та становить 40,0 тис.грн.
Розрахункові показники по рентній платі за користування надрами визначено в розмірі 0,3 тис.грн.
По податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з фізичних та юридичних осіб розрахункові показники складають 4,5 тис.грн.
Єдиний податок з юридичних осіб розраховано на підставі наявної бази платників податків затверджених ставок, фактичного надходження і визначено в розімірі 7,0 тис.грн.
Прогнозна сума по єдиному податку з фізичних осіб становить 463,5 тис.грн., та розрахована на підставі діючого законодавства, наявної бази платників податків.
Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників – розрахункові показники складають 1620,0 тис.грн,. Розрахунок прогнозу визначено на підставі наявної бази платників податків та згідно чинного законодавства.
Розрахункові показники від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом - 39,0 тис.грн.; Адміністративні штрафи та інші санкції - 0,2 тис.грн.; Державне мито – 5,1 тис.грн.,
Основними платежами спеціального фонду є власні надходження бюджетних установ та екологічний податок.
Прогнозна сума власних надходжень на 2022 рік становить 620,0 тис.грн., екологічного податку – 3,0 тис.грн.
Обсяг доходів бюджету Стрюківської сільської територіальної громади з трансфертами складає 30415,2 тис.грн., у т. ч.:
- Податкові та неподаткові платежі – 14237,6 тис.грн.;
- Власні надходження бюджетних установ – 620,0 тис.грн.;
- Міжбюджетні трансферти – 16343,1 тис.грн., в т.ч.:
- Базова дотація – 4621,0 тис.грн.
- Освітня субвенція – 11722,1 тис.грн.
V. Прогноз бюджету Стрюківської сільської ради на 2023 – 2024 роки.
Прогноз бюджету Стрюківської сільської ради на 2023 – 2024 р. розроблено на основі положень Бюджетного та Податкового кодексів України,чинного законодавства.
Метою середньострокового бюджетного прогнозування є:
– створення дієвого механізму управління бюджетним процесом;
– встановлення взаємозв’язку стратегічних цілей розвитку громади та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі;
– прозорість, передбачуваність, послідовність бюджетної політики.
Основними завданнями Прогнозу є:
- підвищення результативності та ефективності бюджетних видатків;
- посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;
- забезпечення фінансування інвестиційних проектів (програм) з урахувванням оцінки їх економічної ефективності.
Індикативні прогнозні показники бюджету на 2023 – 2024роки є основою для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів діяльності та формування проекту місцевого бюджету .
Завдання бюджету на середньострокову перспективу:
- підтримка структурних реформ в реальному секторі економіки;
- забезпечення економічного зростання громади, зміцнення фінансово – економічної самостійності.;
- підвищення якості капітального бюджетування;
- підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом комплексного використання програмно – цільового методу.
VI. Виконання видаткової частини бюджетів Стрюківської сільської територіальної громади за 11 місяців 2021 року
Видаткову частину місцевого бюджету Стрюківської сільської територіальної громади за 11 місяців 2021 року з урахуванням трансфертів виконано на 82,6%, видатки становлять 21 795,2 тис. грн., (план 11 місяців 2021 року – 26 373,8 тис. грн.).
По загальному фонду – видатки складають 20 779,3 тис.грн., або 78,9% (план 11 місяців 2021 року 24 578,8 тис. грн.), по спеціальному фонду видатки складають – 1 015,9 тис. грн., або 56,6% (план 11 місяців 2021 року – 1 795,0 тис. грн.).
На фінансування соціально-культурної сфери та оплату послуг з благоустрою територій по загальному фонду місцевих бюджетів територіальної громади (з урахуванням трансфертів) спрямовано 19 940,1 тис.грн. (заробітна плата з нарахуваннями – 18 019,1 тис.грн.), або 96,0% від загальної суми видатків за 11 місяців 2021 року:
- державне управління – 3 811,9 тис.грн., в т.ч. заробітна плата з нарахуваннями – 3 467,2 тис.грн.;
- заклади освіти (ДНЗ) – 14 681,9 тис.грн., в т.ч. заробітна плата з нарахуваннями – 13 538,9 тис.грн.;
- соціальний захист (виплата допомоги) – 55,7 тис.грн.;
- заклади культури (клуби, будинки культури) – 803,0 тис.грн., в т.ч. заробітна плата з нарахуваннями – 779,1 тис.грн.;
- благоустрій територій – 587,7 тис.грн., в т.ч. заробітна плата з нарахуваннями – 233,9 тис.грн.
Касові видатки із сплати за спожиті енергоносії та інші житлово-комунальні послуги по бюджетними установам місцевих бюджетів сільської територіальної громади по загального фонду за 11 місяців 2021 року становять 473,6 тис.грн., або 42,2% (планові призначення для сплати за енергоносії та інші житлово-комунальні послуги 2021 року становлять – 1 122,4 тис.грн.)
Видаткову частину по капітальним видаткам (спеціальний фонд) місцеві бюджети селищної територіальної громади за 11 місяців 2021 року при планових призначення 1 367,9 тис.грн. виконано на 746,4 тис.грн., або на 54,6%.
VII. Прогнозні розрахунки видаткової частини бюджету Стрюківської сільської територіальної громади на 2022 рік.
Видатки по галузях бюджетної сфери заплановані відповідно до динаміки соціальних стандартів встановлених законодавством України, передбачено підвищення розміру мінімальної заробітної плати з 1 грудня 2021 року до розміру 6 500 гривень та з 1 жовтня 2022 року - 6 700 гривень на місяць. Середня мінімальна заробітна плата у 2022 році збільшується на 10% по відношенню до 2021 року. Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС:
з 01 січня 2022 року - в розмірі 2 893 грн,
з 01 жовтня 2022 року - в розмірі 2 982 грн;
з 01 січня 2023 року - в розмірі 3 193 грн;
з 01 січня 2024 року - в розмірі 3 411 гривень;
Видатки на оплату праці працівникам бюджетних установ розраховані відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 року №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», галузевих нормативних документів, що регулюють умови оплати праці працівників відповідної галузі та забезпечують виплату обов’язкових складових заробітної плати.
Враховано підвищення тарифних розрядів педагогічних працівників та фіксовану надбавку за престижність праці 25%.
Видаткову частину бюджету Стрюківської сільської територіальної громади на 2022 рік планується затвердити в сумі 25 710 750 грн. в тому числі:
- обсяг видатків загального фонду – 25 282 950 грн.;
- обсяг видатків спеціального фонду – 427 800 грн. в тому числі власні надходження бюджетних установ - 380 000 грн.
Видатки в розрізі розпорядників коштів
0100 Державне управління
Апарат управління Стрюківської сільської територіальної громади
На утримання апарату управління по загальному фонду за бюджетною програмою "Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад " (КПКВКМБ 0110150*) заплановано видатків обсязі 4 537 837 гривень. На заробітну плату з нарахуваннями передбачено 4 144 837 грн.. На оплату комунальних послуг передбачено 220 000 грн.
Керівництво відділу освіти, культури, молоді та спорту
Стрюківської сільської територіальної громади
В бюджеті Стрюківської сільської територіальної громади на 2022 рік для утримання керівництва ВОКМТС за бюджетною програмою «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах,(місті Києві), селищах, селах, теріторіальних громадах» (КПКВКМБ 0610160*) на заробітну плату з нарахуваннями заплановано кошти в сумі 436 332 грн.
Відділ фінансів Стрюківської сільської територіальної громади
На утримання відділу фінансів Стрюківської сільської територіальної громади передбачені видатки в сумі 787 798 гривень за бюджетною програмою «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах, (місті Києві), селищах, селах, теріторіальних громадах» (КПКВКМБ 3710160*), з яких на заробітну плату з нарахуваннями заплановано 768 198 грн.
Передача субвенцій на 2022 рік «Інші субвенції з місцевого бюджету» (КПКВКМБ 3719770*) запланована в сумі 1 615 526 грн., в т.ч.:
- Співфінансування витрат на утримання людей похилого віку що перебувають в Центрі надання соціальних послуг Миколаївської територіальної громади – 997 584 грн;
- Співфінансування для погашення витрат на енергоносії Березівської центральної районної лікарні – 557 373 грн;
- Компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги по догляду за одинокими непрацездатними громадянами Стрюківської сільської ради – 60 569 грн;
1000 Освіта
Загальноосвітні навчальні заклади
За бюджетною програмою «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» (КПКВКМБ 0611021*) на 2022 рік передбачені видатки загального фонду в розмірі 5 572 504 грн., спеціального – 560 000 грн..
На оплату праці з нарахуваннями технічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів передбачено 3 081 643 гривень.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв видатки передбачені в повному обсязі в сумі 903 400 гривень (електрична енергія 303 400 грн., придбання твердого палива та дров 600 000 грн.).
Для оплати за продукти харчування передбачені видатки по загальному фонду в сумі 450 000,00 гривень за рахунок бюджету ТГ та 100 000,00 гривень по спеціальному фонду за рахунок батьківської плати.
На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря передбачено кошти в сумі 300 000 грн за рахунок бюджету громади та 450 000 грн за рахунок спеціального фонду (оренда шкільних земель сільгосп підприємствами)
За бюджетною програмою «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» (КПКВКМБ 0611031*) заплановано видатки в сумі 11 722 100 грн. – а саме, оплата праці з нарахуваннями педагогічним працівникам (за рахунок коштів освітньої субвенції).
ДНЗ «Ромашка»
Обсяг видатків по розпоряднику ДНЗ «Ромашка»» в бюджеті Стрюківської ТГ на 2022 рік заплановано в сумі 1 896 896 гривень, за бюджетною програмою «надання дошкільної освіти» (КПКВКМБ 0611010*) які направлені на:
- Комунальні послуги та енергоносії 144 800 гривень (придбання скрапленного газу 8 000 грн., електрична енергія 26 800 грн., придбання твердого палива та дров 110 000 грн.);
- Продукти харчування 240 000 гривень.
- На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря – 72 000 грн.
Видатки спеціального фонду складають 15 000,00 гривень та направлені на оплату продуктів харчування (батьківська плата).
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти» (КПКВКМБ 0611141*) заплановано видатки в сумі 453 121 грн. – а саме, оплата праці з нарахуваннями працівникам бухгалтерії відділу освіти - 416 321 грн., оплата послуг (крім комунальних) – 16 800 грн., придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря – 20 000 грн.
3000 Соціальний захист та соціальне забезпечення
За бюджетною програмою «Оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)» (КПКВКМБ 0613140*) заплановано видатки в сумі 50 000 грн.
За бюджетною програмою Компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян (КПКВКМБ 0613033*) заплановано видатки в сумі 30 000 грн.
За бюджетною програмою Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (КПКВКМБ 0613050*) заплановано видатки в сумі 10 000 грн.
За бюджетною програмою Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення (КПКВКМБ 0613242*) заплановано видатки в сумі 130000 грн., в т.ч.:
- Надання матеріальної допомоги мешканцям Стрюківської сільської ради, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин (на лікування, внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій (пожежі, стихійного лиха) тощо – 100 000 грн.
- Проведення святкових та урочистих заходів – 20 000 грн.
- Привітання осіб, яким виповнюється 80, 85, 90, 95, 100 і більше років.
4000 Культура i мистецтво
Забезпечення діяльності бібліотек
На утримання бібліотечної системи громади за бюджетною програмою «забезпечення діяльності бібліотек» (КПКВКМБ 0614030*) в бюджеті ТГ на 2022 рік передбачені видатки загального фонду в сумі 480 189 гривень. Кошти будуть направлені на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 359 171 грн., комунальні послуги та енергоносії – 32 000 грн.., на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря – 10 000 грн
Забезпечення діяльності будинків культури та клубних закладів
На утримання будинків культури та клубних закладів громади за бюджетною програмою «забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» (КПКВКМБ 0614060*) в бюджеті ТГ на 2022 рік передбачені видатки загального фонду в сумі 672 857 гривень. На заробітну плату з нарахуваннями - 477 342 гривень, комунальні послуги та енергоносії 20 500 гривень ( електрична енергія).
6000 Житлово-комунальне господарство
За бюджетною програмою «організація благоустрою населених пунктів» (КПКВКМБ 0116030*) в бюджеті ТГ на 2022 рік передбачені видатки загального фонду в сумі 1 818 540 гривень. Для оплати вуличного освітлення передбачені видатки в сумі 585 000 гривень., Оплата праці і нарахування на заробітну плату – 557 540 грн. (громадські роботи), Предмети, матеріали, обладнання та інвентар – 591 000 грн.
7000 Економічна діяльність
На проведення інвентаризації земель та розробка проектів землеустрою За бюджетною програмою «Здійснення заходів із землеустрою» (КПКВКМБ 0117130*) в бюджеті Стрюківської ТГ на 2022 рік передбачені видатки загального фонду в сумі 232 000 гривень.
8000 Інша діяльність
За рахунок надходжень екологічного податку та коштів за шкоду заподіяну навколишньому природньому середовищу передбачено видатки за бюджетною програмою «Інша діяльність у сфері екології та охорони природних ресурсів» (КПКВКМБ 0118330*) в сумі 3000,00 гривень.
Резервний фонд на 2022 рік в бюджеті Стрюківської сільської територіальної громади передбачено в сумі 150 000 грн.
Стрюківський сільський голова О.О.Афанасьєв